Vad är skillnaden på TrueType (TTF) och OpenType (OTF)

Truetype-formatet (TTF) är en äldre version av ett typsnittsformat som numera oftast ersätts med OpenType (OTF). OTF är en typ utveckling av TTF-formatet med fördelen att det kan innehålla fler tecken, specialtecken och andra stilistiska funktioner såsom ligaturer och tabellerade siffror. För dig som använder typsnittet till vardags kommer det inte vara någon skillnad. Men för vår kollega Jonas som skapar egna typsnitt (läs gärna mer här) så är OTF ett måste i det vardagliga arbetet.

Utforska gärna mer från oss i vår Fluid feed

Hur syns din webb i andra kanaler?

Hur din länk ser ut kanske inte påverkar hur ofta du syns, men kan absolut locka fler att klicka på din länk och därmed öka din klickfrekvens.

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.

Varför ska du satsa på livesändningar?

På vilket sätt kan livesändningar agera pricken över i:et för din interna och externa kommunikation? Vi går igenom några resonemang.

Fluid släpper gratistypsnitt – igen

Freebies var det här! Fluid lanserar ytterligare två gratistypsnitt designade av vår Art director Jonas Mandorf.

Så lyckas du med marknadsföringen på sociala medier

Hur får man ut maximalt av marknadsföringsbudgeten på sociala medier? Vi ger dig tips på hur du lyckas med din marknadsföring på plattformarna i våra telefoner.