Fluid Friday
vår podcast
Välkommen till Fluid Friday, vår plats för utveckling och kreativitet. Lite som roliga timmen i skolan, fast på ultrarapid och iklätt moderna men ack så nördiga marknadsföringsglasögon.
I podden försöker vi tillsammans med spännande gäster och medarbetare ta ett kliv mot en kreativare morgondag genom att diskutera högt och lågt rörande marknadsföring, kreativitet och kommunikation, och på den här sidan försöker vi sedan få programmens flyktiga referenser och idéer att landa. Peppra oss gärna med frågor, funderingar och feedback.
I det elfte avsnittet diskuterar vi strategisk och visuell differentiering med Anders Bollman från Bedow Design.
Vi pratar om digitala beteenden, rätt innehåll och ihärdiga flugor som är svåra att bli av med. I studion har vi besök av vår Jennifer Sylvan, Product Lead Webb.
I det nionde avsnittet pratar vi med Mattias Åkerberg om hans senaste bok och går igenom hur man med små justeringar och kun(d)skap kan skriva bättre copy.
I det åttonde avsnittet diskuterar Stefan och Viktor fördelarna med audiella kanaler och hur man kan använda ljud för att skapa effekt för sin verksamhet.
I veckans avsnitt gästar forskaren Erik Modig för att diskutera värdet, effekten och vikten av kreativitet. Och framför allt: hur den bör mätas.
I det sjätte avsnittet av Fluid Friday får du lära dig vad Kyttvarpe me milkrushko betyder på gotländska och varför det är viktigt med kreativa ramar.