Fluid Friday

vår podcast

Välkommen till Fluid Friday, vår plats för utveckling och kreativitet. Lite som roliga timmen i skolan, fast på ultrarapid och iklätt moderna men ack så nördiga marknadsföringsglasögon.

I podden försöker vi tillsammans med spännande gäster och medarbetare ta ett kliv mot en kreativare morgondag genom att diskutera högt och lågt rörande marknadsföring, kreativitet och kommunikation, och på den här sidan försöker vi kort och gott sedan få programmens flyktiga referenser och idéer att landa. Peppra oss gärna med frågor, funderingar och feedback.

I det åttonde avsnittet diskuterar Stefan och Viktor fördelarna med audiella kanaler och hur man kan använda ljud för att skapa effekt för sin verksamhet.
I veckans avsnitt gästar forskaren Erik Modig för att diskutera värdet, effekten och vikten av kreativitet. Och framför allt: hur den bör mätas.
I det sjätte avsnittet av Fluid Friday får du lära dig vad Kyttvarpe me milkrushko betyder på gotländska och varför det är viktigt med kreativa ramar.
Vad är skillnaden mellan content, native advertising, branded stories och paella? Om det och mycket annat samtalar Stefan och veckans gäst Emelie Looyenga.
Kanalval, glasspapper och dammsugarsus. Ja ni förstår, det och mycket annat kan ni höra mer om i veckans extra långa poddavsnitt med vår byråchef Andreas Hult. Styr skutan gör som vanligt Stefan Widar.
I det tredje avsnittet pratar Stefan Widar med vår Johan Sjöstrand, AD på Fluid, om skillnaderna, möjligheterna och utmaningarna med utbudsannonsering.