INNERSTAN
Visuell identitet
Lundbergs Fastigheter har utvecklat Norrköping sedan 1944 och är stadens största privata fastighetsägare. För att öka konkurrenskraften mot e-handeln och andra handelsplatser i Norrköping har de påbörjat ett förnyelsearbete av stadens citykvarter med modern arkitektur och samtida aktiviteter. Vårt uppdrag blev att skapa en varumärkesidentiteten för den nya mötesplatsen. Utifrån insikter om att en stads stadskärna är pulsådern i dess sociala liv gav vi platsen namnet “Innerstan” och taglinen “Hjärtat av Norrköping”, och kunde på så sätt förankra platsen i ett narrativ om liv, rörelse, puls och personligare service. Vi levererade en varumärkeskärna, visuell identitet, marknadsplan och riktlinjer för extern kommunikation, samt producerade annonser och andra kommunikativa ytor med fokus på trycksaker och sociala medier.
No. 01
Bakgrund
No. 02
Insikt
No. 03
Lösning
Kontakta oss
Hos oss är goda råd inte dyra. Ni kan alltid kontakta oss i frågor om strategi & design. Antingen via formuläret nedan eller direkt till någon av oss