INNERSTAN - SOME strategi
Mänskliga mervärden
Med avstamp i Innerstans nya varumärke skapade vi en sociala medier-strategi som syftade till att öka kännedomen för varumärket och förmedla dess positionering. Detta gjordes genom att kommunicera Innerstans mänskliga mervärden snarare än produktnära rea-erbjudanden, vilket annars är vanligt förekommande när det kommer till gallerior och handelsplatser.
Målet var att lyfta Innerstan som en slutdestination där du vill spendera din tid, inte bara ett stopp på vägen när du ska köpa en produkt. Vi ville förmedla att Innerstan är en mötesplats snarare än en handelsplats, i syfte att stärka varumärkets närhet till Norrköping och dess invånare.
Bakgrund
Resultat
Vi har sett en betydande ökning i både följare och engagemang på sociala medier. Innerstans följartillväxt har i genomsnitt ökat med 303% per månad och den nya strategin har inte bara ökat medvetenheten om Innerstan, utan också stärkt bilden av Innerstan som en mötesplats och en destination. Genom en sociala medier-strategi som kombinerar rätt innehåll, rätt kanal och rätt målgrupp har Innerstan snabbt ökat i följarskara och engagemang samt framgångsrikt lanserat sitt nya varumärke.

Personligare Black week
Inför Black Week 2024, e-handelns stora försäljningsvecka, skapade vi en kampanj som visade upp den fysiska handels
fördelar i jämförelse med att i blindo klicka hem en produkt på
nätet. Med hjälp av splashar, stripes och personliga porträtt på
faktiska butiksmedarbetare kunde vi skapa en
intresseväckande kontrast mellan det klassiska, produktfokuserade REA-manért och butikshandelns överlägsenhet när det kommer till personlig service.
Vilket Innerstan dessutom erbjuder året om, inte bara vid Black week. Kampanjen rullade mellan 25-29 november på sociala medier och på digitala skärmar runt om i Innerstan.
Lanseringen av Innerstan genomfördes med en fullspäckad lanseringshelg fylld av aktiviteter och upplevelser. Vårt mål var att få så många som möjligt att känna till lanseringen och locka folk till att komma in till stan och uppleva det nya konceptet.
Utifrån målen producerade vi engagerande innehåll med lokala profiler som också närvarade vid eventet. Och genom att kombinera betald och organisk marknadsföring med innehåll anpassat till målgrupp nådde vi ut till en bred publik. Det skapade en stark igenkänning och bidrog till att sprida kännedom om eventet, vilket resulterade i ett välbesökt lanseringsevent.
Koncept och visuell identitet
Intresserad av att läsa mer om arbetet med varumärket Innerstan? Läs mer om hur vi tagit fram koncept och visuell identitet här.

Kontakta oss
Hos oss är goda råd inte dyra. Ni kan alltid kontakta oss i frågor om strategi & design. Antingen via formuläret nedan eller direkt till någon av oss