INNERSTAN - SOME strategi

Mänskliga mervärden

Med avstamp i Innerstans nya varumärke skapade vi en sociala medier-strategi som syftade till att öka kännedomen för varumärket och förmedla dess positionering. Detta gjordes genom att kommunicera Innerstans mänskliga mervärden snarare än produktnära rea-erbjudanden, vilket annars är vanligt förekommande när det kommer till gallerior och handelsplatser.

Målet var att lyfta Innerstan som en slutdestination där du vill spendera din tid, inte bara ett stopp på vägen när du ska köpa en produkt. Vi ville förmedla att Innerstan är en mötesplats snarare än en handelsplats, i syfte att stärka varumärkets närhet till Norrköping och dess invånare.

Bakgrund

Innerstan är ett nytt varumärke framtaget av oss på Fluid för en ny mötesplats i Norrköpings citykvarter som samlar stadens nöjesliv, shopping, träning, kultur och näringsliv på ett och samma ställe. Platsen är skapad av Lundbergs Fastigheter och är en omprövning av vilken plats en stadskärna kan ha i den moderna människans liv. Efter etableringen den nya varumärkesidentiteten ville Lundbergs och Innerstan skapa en stark närvaro online med målet att positionera Innerstan som en inspirerande destination där personlig service, inspirerande miljöer och mänskliga möten står i centrum.

Resultat

Vi har sett en betydande ökning i både följare och engagemang på sociala medier. Innerstans följartillväxt har i genomsnitt ökat med 303% per månad och den nya strategin har inte bara ökat medvetenheten om Innerstan, utan också stärkt bilden av Innerstan som en mötesplats och en destination. Genom en sociala medier-strategi som kombinerar rätt innehåll, rätt kanal och rätt målgrupp har Innerstan snabbt ökat i följarskara och engagemang samt framgångsrikt lanserat sitt nya varumärke.

 

Personligare Black week

Inför Black Week 2024, e-handelns stora försäljningsvecka, skapade vi en kampanj som visade upp den fysiska handels
fördelar i jämförelse med att i blindo klicka hem en produkt på
nätet. Med hjälp av splashar, stripes och personliga porträtt på
faktiska butiksmedarbetare kunde vi skapa en
intresseväckande kontrast mellan det klassiska, produktfokuserade REA-manért och butikshandelns överlägsenhet när det kommer till personlig service.
Vilket Innerstan dessutom erbjuder året om, inte bara vid Black week. Kampanjen rullade mellan 25-29 november på sociala medier och på digitala skärmar runt om i Innerstan.
Lanseringen av Innerstan genomfördes med en fullspäckad lanseringshelg fylld av aktiviteter och upplevelser. Vårt mål var att få så många som möjligt att känna till lanseringen och locka folk till att komma in till stan och uppleva det nya konceptet.
Utifrån målen producerade vi engagerande innehåll med lokala profiler som också närvarade vid eventet. Och genom att kombinera betald och organisk marknadsföring med innehåll anpassat till målgrupp nådde vi ut till en bred publik. Det skapade en stark igenkänning och bidrog till att sprida kännedom om eventet, vilket resulterade i ett välbesökt lanseringsevent.

Koncept och visuell identitet

Intresserad av att läsa mer om arbetet med varumärket Innerstan? Läs mer om hur vi tagit fram koncept och visuell identitet här.

Kontakta oss

Hos oss är goda råd inte dyra. Ni kan alltid kontakta oss i frågor om strategi & design. Antingen via formuläret nedan eller direkt till någon av oss

Ditt namn eller företag
Telefonnummer eller e-post *
Hur kan vi hjälpa dig?

Kundcase

Kategori
Foto

IFK Norrköping tredje tröjan 2025

IFK Norrköping x adidas
Kampanj

Kampanjer sociala medier Innerstan

Lundbergs Fastigheter
Visuell identitet

Visuell identitet Rimforsa Strand

Rimforsa Strand
Design

Visuell identitet Skoj

Skoj
Branding

Visuell identitet Innerstan

Innerstan
Foto

Seve Modefotografering

SEVE
Foto

IFK Norrköping bortatröja 2024

IFK Norrköping x adidas
Foto

IFK Norrköping hemmatröja 2024

IFK Norrköping x adidas
Design

Oxelösunds kommun

Destinationsfolder
Webb

Colorama Norrköping

Hemsida & film
Webb

Prostatacancerförbundet

Hemsida & strategi
Design

Coop Gotland

Visuell kommunikation