Rimforsa Strand
Branding, strategi & content
I en värld av konstant rörelse behövs platser att stanna till på. Platser för livets små stunder, minnesvärda möten och stora händelser. Därför blev vi extra glada när just det natursköna herrgårdshotellet Rimforsa Strand bad oss att stärka deras position på marknaden och få fler att uppleva platsens lugna atmosfär. Med närproducerad kvalitétsmat, genuin värme och omtanke ända ner på detaljnivå gör Rimforsa allt för att du som gäst ska få sakta in och fokusera på det som är viktigt för dig. Om du frågar oss är det precis vad världen behöver just nu.
Med utgångspunkt i narrativet ”tidlös” – som hämtar inspiration från den tidlösa plats Rimforsa befinner sig på – tog vi fram en ny varumärkesstrategi, uppdaterad grafisk identitet, kampanjbudskap, film och foto. Marknadsinsatserna i kombination med en fantastisk produkt gjorde att Rimforsa under året haft fler bokningar än någonsin.





Bakgrund
Rimforsa Strand är ett vackert beläget hotell och konferensanläggning vid sjön Åsunden i Östergötland. Omgiven av natursköna omgivningar och rofylld miljö erbjuder anläggningen historisk charm med eleganta rum, mysiga salonger och en restaurang som serverar mat med lokala råvaror i fokus. Rimforsa behövde hjälp att nå rätt kunder och bygga en kommunikativ strategi för att hitta en egen position på marknaden i takt med att konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet växer.
Insikt
Till skillnad från de flesta hotell hittar du inga flashiga gym, bubbelbad eller tekniska finesser på Rimforsa Strand . Det finns inte ens TV på rummet. Men du finner en enorm omtanke, vänskap och en genuin värme som genomsyrar varje liten del av vistelsen. Det är en plats vid sidan om vardagen, dit du kommer för att fokusera på vad som är viktigt för dig. Din relation till dig själv, eller andra. För njutning, eller utveckling. Allt det där som är viktigt på riktigt. En tidlös plats, för stunder att bära med sig för alltid.
Lösning
Med utgångspunkt i narrativet ”Tidlös” tog vi fram en ny varumärkesstrategi, uppdaterade grafisk identitet och kommunikationsbudskap för kommande år. Visuellt adderades en elegant logotyp till tidigare ordbild och en ny färgpalett som hämtar inspiration från platsens omgivning. Kommunikativt fick budskap om tidlösa upplevelser och lugna stunder ta en avgörande plats i marknadsföringen. Lösningen och årets marknadsinsatser har under året lett till att Rimforsa Strand haft fler uthyrda rum än någonsin.







Kontakta oss
Hos oss är goda råd inte dyra. Ni kan alltid kontakta oss i frågor om strategi & design. Antingen via formuläret nedan eller direkt till någon av oss