Pressmedelande

Vätternrundan väljer Fluid

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Vätternrundans strategiska partner.

Det ikoniska cykelloppet Vätternrundan väljer reklambyrån Fluid som strategisk partner. Arbetet ska mynna ut i ett kommunikationskoncept som bidrar till en varumärkesförflyttning. 

– Vi på Fluid är väldigt glada över att få chansen att stötta en av Sveriges främsta motionsinstitutioner i deras stundande varumärkesförflyttning och inspirera fler människor till rörelse, säger Andreas Hult, VD, Fluid. 

– Vi ser verkligen fram emot att påbörja arbetet. Vätternrundan är ett starkt varumärke med lång historia och med hjärtat i engagerande frågor. Det skapar fantastiska förutsättningar för träffsäker kommunikation, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director, Fluid. 

Evenemangs- och upplevelsebranschen och mer specifikt motionsloppsvärlden genomgår en positiv förändring. Det gäller även inom cyklingen som strävar efter att nå ut till ännu fler.  

– Vi har en stark tro på vår produkt och inser att vi behöver hitta nya angreppssätt för att fler ska upptäcka Vätternrundans fantastiska lopp. Fluid möter våra förväntningar genom sitt engagemang, kunskap och strategiska rådgivning. Vi ser verkligen fram emot att påbörja vårt samarbete, säger Oskar Sundblad, VD för Vätternrundan 

Konkurrensen inom evenemang och upplevelser ökar ständigt och konsumtionstrenden i motionsloppbranschen har förändrats. För cykelbranschen handlar det dessutom om att nyansera bilden av cykling för att attrahera flera deltagare.  

– Vi har en produkt som har framtiden för sig, men nya villkor kräver nya grepp, för att visa Vätternrundans storhet och särprägel. Fluid checkade alla våra boxar när det kommer till kunskapsutbyte och strategiskt bollplank. Vi ser mycket fram emot att påbörja vårt arbete tillsammans, säger Oskar Sundblad, VD, Vätternrundan. 

 Arbetsgrupp Fluid
Fredrik P. Johansson, Creative Director
Erika Karlsson, Projektledare
Emil Juhlin, Copywriter & Strateg 

Arbetsgrupp Vätternrundan
Jessica Nilsson, Sponsringsansvarig
Andreas Andersson, Kommunikationsansvarig
Oskar Sundblad, VD 

Om Vätternrundan
Vätternrundan är en del av den svenska folksjälen och ett av världens största motionslopp på cykel. Vätternrundan arrangeras sedan starten 1966 av den ideella föreningen Motala AIF. Årligen deltar ca 36 000 cyklister från hela världen i loppen under Cykelveckan – som förutom Vätternrundan 315 km innefattar Halvvättern 150 km, Tjejvättern 100 km, Vätternrundan 100 km, MTB-Vättern och Minivättern. Vätternrundan blev år 2013 det första idrottsarrangemanget i Sverige som certifierades enligt ISO 20121, en standard för hållbarhet vid evenemang. 

Om Fluid
Fluid är en idédriven och strategisk reklambyrå som tar form utifrån varumärkets behov för att leverera slagkraftig kommunikation som skapar effekt för verksamheter. Fluid erbjuder full produktion inom design, film, foto, ljud & webb samt tjänster inom sök & SoMe.

Kontakt:
Andreas Hult, VD, Fluid
070-865 23 35
andreas.hult@fluid.se 

Fredrik P. Johansson, Creative Director, Fluid
072-532 61 10
fredrik.johansson@fluid.se 

Oskar Sundblad, VD, Vätternrundan
070-360 14 56
oskar.sundblad@vatternrundan.se 

Medarbetare i artikeln

Creative Director

Projektledare

Senaste feeds

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.

Varför ska du satsa på livesändningar?

På vilket sätt kan livesändningar agera pricken över i:et för din interna och externa kommunikation? Vi går igenom några resonemang.

Fluid släpper gratistypsnitt – igen

Freebies var det här! Fluid lanserar ytterligare två gratistypsnitt designade av vår Art director Jonas Mandorf.

Så lyckas du med marknadsföringen på sociala medier

Hur får man ut maximalt av marknadsföringsbudgeten på sociala medier? Vi ger dig tips på hur du lyckas med din marknadsföring på plattformarna i våra telefoner.

Så lyckas du med radioreklam

Hur ska du göra för att skapa en minnesvärd radiospot? Vi ger dig en checklista med tips och några riktigt bra exempel på lyckad radioreklam.

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.