Nytt avsnitt: Hur tänker marknadschefen?

Mitt under pågående Stadium Sportscamp satte vi oss ner med Pino Roscigno, Commercial Director på Stadium, för att diskutera digital marknadsföring och livet som marknadschef på ett av Nordens största varumärken.

I det trettonde avsnittet av Fluid Friday möter vi Pino Roscigno, marknadschef på Stadium. Vilka KPI:er har ett stort nordiskt varumärke i åtanke när de sätter sin kommunikationsplan? Hur ser Stadium på framtiden inom retail? Och vilka böcker läser en marknadschef i sommar?

Fluid Friday är lite som roliga timmen i skolan, fast i ultrarapid och med nördiga marknadsföringsglasögon. Tillsammans med spännande gäster inom marknadsföring kommer vi avsnitt för avsnitt ett steg närmare en kreativare morgondag.

Lyssna på spotify

Senaste feeds

Fluids arbete nominerat till Årets annonsaffär

Varje år delar Tidningsutgivarna (TU) ut pris till Årets Dagstidning. Med en kreativ och slagkraftig annonskampanj för Stora Coop i Visby har Fluids arbete för NTM Media nominerats till Årets annonsaffär.

Vätternrundan väljer Fluid

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Vätternrundans strategiska partner.

Djupdykning: 12 AI-trender 2024

AI kommer utan tvekan att fortsätta revolutionerna samhället på många plan även i år. Läs om varför försäkringsbolagen vill att företag försäkrar dig mot hallucinerande AI:s, nya AI-arbetstitlar som dyker upp, och hur artificiell intelligens kommer användas för sök på nätet.

Cookiedöden och andra webbtermer att ha koll på 2024

Cookiedöden, Grön hosting och GEO. Vi lät Fluids webbteam presentera begrepp att hålla koll på 2024 och vad de innebär för dig som marknadsförare.

5 tips som fångar publiken på 5 sekunder

Prerolls och korta videos i sociala medier är idag en hörnsten i de flesta företags marknadsplaner. Därför har var vi tagit fram fem tips – med riktiga exempel – på hur du kan nå ut med ditt budskap och fånga din målgrupps intresse även när tiden är knapp.

Hur skapar man en balanserad marknadsföringsbudget?

Andreas Hult är VD hos oss på Fluid och har hjälpt företag med kommunikation i mer än 15 år. Läs hans tips på hur du balanserar din marknadsföringsbudget inför 2024.

Fluids arbete nominerat till Årets annonsaffär

Varje år delar Tidningsutgivarna (TU) ut pris till Årets Dagstidning. Med en kreativ och slagkraftig annonskampanj för Stora Coop i Visby har Fluids arbete för NTM Media nominerats till Årets annonsaffär.

Vätternrundan väljer Fluid

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Vätternrundans strategiska partner.