Nytt avsnitt: Hur tänker marknadschefen?

Mitt under pågående Stadium Sportscamp satte vi oss ner med Pino Roscigno, Commercial Director på Stadium, för att diskutera digital marknadsföring och livet som marknadschef på ett av Nordens största varumärken.

I det trettonde avsnittet av Fluid Friday möter vi Pino Roscigno, marknadschef på Stadium. Vilka KPI:er har ett stort nordiskt varumärke i åtanke när de sätter sin kommunikationsplan? Hur ser Stadium på framtiden inom retail? Och vilka böcker läser en marknadschef i sommar?

Fluid Friday är lite som roliga timmen i skolan, fast i ultrarapid och med nördiga marknadsföringsglasögon. Tillsammans med spännande gäster inom marknadsföring kommer vi avsnitt för avsnitt ett steg närmare en kreativare morgondag.

Lyssna på spotify

Senaste feeds

Hur syns din webb i andra kanaler?

Hur din länk ser ut kanske inte påverkar hur ofta du syns, men kan absolut locka fler att klicka på din länk och därmed öka din klickfrekvens.

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.

Varför ska du satsa på livesändningar?

På vilket sätt kan livesändningar agera pricken över i:et för din interna och externa kommunikation? Vi går igenom några resonemang.

Fluid släpper gratistypsnitt – igen

Freebies var det här! Fluid lanserar ytterligare två gratistypsnitt designade av vår Art director Jonas Mandorf.

Så lyckas du med marknadsföringen på sociala medier

Hur får man ut maximalt av marknadsföringsbudgeten på sociala medier? Vi ger dig tips på hur du lyckas med din marknadsföring på plattformarna i våra telefoner.

Hur syns din webb i andra kanaler?

Hur din länk ser ut kanske inte påverkar hur ofta du syns, men kan absolut locka fler att klicka på din länk och därmed öka din klickfrekvens.

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.