Fluids arbete nominerat till Årets annonsaffär

Varje år delar Tidningsutgivarna (TU) ut pris till Årets Dagstidning. Med en kreativ och slagkraftig annonskampanj för Stora Coop i Visby har Fluids arbete för NTM Media nominerats till Årets annonsaffär.

Här är juryns motivering:

”Att våga vara stor i det lilla samtidigt som man använder hela kraften skapar genomslag. Är man dessutom modig i sitt uttryck skapar det framgång och skapar nya unika möten, på nya platser, för båda kända och okända besökare! Nominerade till Årets Annonsaffär är: NTM Media och Stora Coop Visby.”

– Vi har haft förmånen att jobba tillsammans med Coop Gotland sedan 2017 och det är ett fantastisk roligt samarbete, högt i tak och de är öppna för idéer som är lite utanför boxen för en traditionell livsmedelsbutik. Vi har ett tight och nära samarbete med hela organisationen, säger Monica Kämpe, projektledare på Fluid. 

Inspireras gärna av några produktioner vi gjort för Coop här.

Medarbetare i artikeln

Art Director

Client Manager

Senaste feeds

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.

Klibbor till alla! Klicka hem våra stickers

På Fluid vet vi att världen blir lite bättre med färgglada klistermärken – och därför ger vi bort dem! Vill du pimpa din laptop? Klistra på! Behöver din vattenflaska en personlig touch? här finns det resurser! Har du en tråkig dag och ett ännu tråkigare kylskåp? Japp, du gissade rätt: på med ett klistermärke och rädda dagen. Dessutom, vi vågar påstå att Fluid-klistermärken på bilar höjer topphastigheten med minst 5%*. Kort sagt: vi sprider Fluid-glädje, en klibba i taget.

Vad är skillnaden mellan målgrupp och persona?

Målgrupp och persona är två begrepp som ofta används inom marknadsföring för att förklara kundgrupper. Men vad skiljer dem egentligen åt? Vi ger din en kort och enkel minnesregel.

Optimera din traditionella marknadsföring med Google Ads-insikter

Låter det konstigt? Att använda insikter från Google Ads för att optimera din traditionella marknadsföring kan dock hjälpa dig att nå nya höjder!



Tankar & tips inför stundande semester

Vår Creative Director och tillika bokmal Fredrik P. Johansson bjuder på både tankar och tips inför stundande semester.

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.