En tidning på betonggolv som visar annonsen F*n ta tiden, nominerad till Publishingpriset 2023

Fluid nominerade till Publishingpriset

Arbetet för Rimforsa Strand och annonsen ”Fan ta tiden” uppmärksammas i nomineringar till 2023 års gala.

Herrgårdshotellet Rimforsa Strand är en plats vid sidan om vardagens som låter människor spendera tid med familj, vänner, kollegor och sig själva – mitt i en naturskön omgivning och med närproducerad kvalitétsmat.

För att kommunicera det tog vi fram narrativet “Tid för dig”, ett koncept där det sista ordet kan bytas ut beroende på kommunikativt syfte för att skapa olika typer av värden, samtidigt som det ger möjlighet att lyfta bredden i Rimforsa Strands verksamhet. En första introduktion blev print-annonsen “Fan ta tiden” som skapar igenkänning i vardagens stress och uppmanar till att ta till vara på tiden.

Inför Publishingpriset 2023 är annonsen nominerad i galans annons-kategori.  

–Rimforsa Strand har inte den senaste teknologin, maxade bubbelbad och flashiga gym. Faktiskt inte ens TV på rummen. Och det är det som är styrkan. Här slipper du allt brus från omvärlden och får samtidigt omtanke, vänskap och värme från alla underbara människor som jobbar här.  Men framförallt tid för det du vill, tid som är svår att hitta i vardagen. För att introducera konceptet (och ge oss själva tid att berätta en emotionell nutida historia) valde vi i print ett annons-format som låter betraktaren ta in annonsen i sin helhet, en copytung print-annons. I andra kanaler fick den sedan berättas snabbare utifrån mediets förutsättningar, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director.

Medarbetare i artikeln

Creative Director

Senaste feeds

Fluids arbete nominerat till Årets annonsaffär

Varje år delar Tidningsutgivarna (TU) ut pris till Årets Dagstidning. Med en kreativ och slagkraftig annonskampanj för Stora Coop i Visby har Fluids arbete för NTM Media nominerats till Årets annonsaffär.

Vätternrundan väljer Fluid

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Vätternrundans strategiska partner.

Djupdykning: 12 AI-trender 2024

AI kommer utan tvekan att fortsätta revolutionerna samhället på många plan även i år. Läs om varför försäkringsbolagen vill att företag försäkrar dig mot hallucinerande AI:s, nya AI-arbetstitlar som dyker upp, och hur artificiell intelligens kommer användas för sök på nätet.

Cookiedöden och andra webbtermer att ha koll på 2024

Cookiedöden, Grön hosting och GEO. Vi lät Fluids webbteam presentera begrepp att hålla koll på 2024 och vad de innebär för dig som marknadsförare.

5 tips som fångar publiken på 5 sekunder

Prerolls och korta videos i sociala medier är idag en hörnsten i de flesta företags marknadsplaner. Därför har var vi tagit fram fem tips – med riktiga exempel – på hur du kan nå ut med ditt budskap och fånga din målgrupps intresse även när tiden är knapp.

Hur skapar man en balanserad marknadsföringsbudget?

Andreas Hult är VD hos oss på Fluid och har hjälpt företag med kommunikation i mer än 15 år. Läs hans tips på hur du balanserar din marknadsföringsbudget inför 2024.

Fluids arbete nominerat till Årets annonsaffär

Varje år delar Tidningsutgivarna (TU) ut pris till Årets Dagstidning. Med en kreativ och slagkraftig annonskampanj för Stora Coop i Visby har Fluids arbete för NTM Media nominerats till Årets annonsaffär.

Vätternrundan väljer Fluid

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Vätternrundans strategiska partner.