En tidning på betonggolv som visar annonsen F*n ta tiden, nominerad till Publishingpriset 2023

Fluid nominerade till Publishingpriset

Arbetet för Rimforsa Strand och annonsen ”Fan ta tiden” uppmärksammas i nomineringar till 2023 års gala.

Herrgårdshotellet Rimforsa Strand är en plats vid sidan om vardagens som låter människor spendera tid med familj, vänner, kollegor och sig själva – mitt i en naturskön omgivning och med närproducerad kvalitétsmat.

För att kommunicera det tog vi fram narrativet “Tid för dig”, ett koncept där det sista ordet kan bytas ut beroende på kommunikativt syfte för att skapa olika typer av värden, samtidigt som det ger möjlighet att lyfta bredden i Rimforsa Strands verksamhet. En första introduktion blev print-annonsen “Fan ta tiden” som skapar igenkänning i vardagens stress och uppmanar till att ta till vara på tiden.

Inför Publishingpriset 2023 är annonsen nominerad i galans annons-kategori.  

–Rimforsa Strand har inte den senaste teknologin, maxade bubbelbad och flashiga gym. Faktiskt inte ens TV på rummen. Och det är det som är styrkan. Här slipper du allt brus från omvärlden och får samtidigt omtanke, vänskap och värme från alla underbara människor som jobbar här.  Men framförallt tid för det du vill, tid som är svår att hitta i vardagen. För att introducera konceptet (och ge oss själva tid att berätta en emotionell nutida historia) valde vi i print ett annons-format som låter betraktaren ta in annonsen i sin helhet, en copytung print-annons. I andra kanaler fick den sedan berättas snabbare utifrån mediets förutsättningar, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director.

Medarbetare i artikeln

Creative Director

Senaste feeds

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.

Klibbor till alla! Klicka hem våra stickers

På Fluid vet vi att världen blir lite bättre med färgglada klistermärken – och därför ger vi bort dem! Vill du pimpa din laptop? Klistra på! Behöver din vattenflaska en personlig touch? här finns det resurser! Har du en tråkig dag och ett ännu tråkigare kylskåp? Japp, du gissade rätt: på med ett klistermärke och rädda dagen. Dessutom, vi vågar påstå att Fluid-klistermärken på bilar höjer topphastigheten med minst 5%*. Kort sagt: vi sprider Fluid-glädje, en klibba i taget.

Vad är skillnaden mellan målgrupp och persona?

Målgrupp och persona är två begrepp som ofta används inom marknadsföring för att förklara kundgrupper. Men vad skiljer dem egentligen åt? Vi ger din en kort och enkel minnesregel.

Optimera din traditionella marknadsföring med Google Ads-insikter

Låter det konstigt? Att använda insikter från Google Ads för att optimera din traditionella marknadsföring kan dock hjälpa dig att nå nya höjder!



Tankar & tips inför stundande semester

Vår Creative Director och tillika bokmal Fredrik P. Johansson bjuder på både tankar och tips inför stundande semester.

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.