Herrgårdshotellet Rimforsa Strand är en plats vid sidan om vardagens som låter människor spendera tid med familj, vänner, kollegor och sig själva – mitt i en naturskön omgivning och med närproducerad kvalitétsmat.
För att kommunicera det tog vi fram narrativet “Tid för dig”, ett koncept där det sista ordet kan bytas ut beroende på kommunikativt syfte för att skapa olika typer av värden, samtidigt som det ger möjlighet att lyfta bredden i Rimforsa Strands verksamhet. En första introduktion blev print-annonsen “Fan ta tiden” som skapar igenkänning i vardagens stress och uppmanar till att ta till vara på tiden.
Inför Publishingpriset 2023 är annonsen nominerad i galans annons-kategori.
–Rimforsa Strand har inte den senaste teknologin, maxade bubbelbad och flashiga gym. Faktiskt inte ens TV på rummen. Och det är det som är styrkan. Här slipper du allt brus från omvärlden och får samtidigt omtanke, vänskap och värme från alla underbara människor som jobbar här. Men framförallt tid för det du vill, tid som är svår att hitta i vardagen. För att introducera konceptet (och ge oss själva tid att berätta en emotionell nutida historia) valde vi i print ett annons-format som låter betraktaren ta in annonsen i sin helhet, en copytung print-annons. I andra kanaler fick den sedan berättas snabbare utifrån mediets förutsättningar, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director.