En tidning på betonggolv som visar annonsen F*n ta tiden, nominerad till Publishingpriset 2023

Fluid nominerade till Publishingpriset

Arbetet för Rimforsa Strand och annonsen ”Fan ta tiden” uppmärksammas i nomineringar till 2023 års gala.

Herrgårdshotellet Rimforsa Strand är en plats vid sidan om vardagens som låter människor spendera tid med familj, vänner, kollegor och sig själva – mitt i en naturskön omgivning och med närproducerad kvalitétsmat.

För att kommunicera det tog vi fram narrativet “Tid för dig”, ett koncept där det sista ordet kan bytas ut beroende på kommunikativt syfte för att skapa olika typer av värden, samtidigt som det ger möjlighet att lyfta bredden i Rimforsa Strands verksamhet. En första introduktion blev print-annonsen “Fan ta tiden” som skapar igenkänning i vardagens stress och uppmanar till att ta till vara på tiden.

Inför Publishingpriset 2023 är annonsen nominerad i galans annons-kategori.  

–Rimforsa Strand har inte den senaste teknologin, maxade bubbelbad och flashiga gym. Faktiskt inte ens TV på rummen. Och det är det som är styrkan. Här slipper du allt brus från omvärlden och får samtidigt omtanke, vänskap och värme från alla underbara människor som jobbar här.  Men framförallt tid för det du vill, tid som är svår att hitta i vardagen. För att introducera konceptet (och ge oss själva tid att berätta en emotionell nutida historia) valde vi i print ett annons-format som låter betraktaren ta in annonsen i sin helhet, en copytung print-annons. I andra kanaler fick den sedan berättas snabbare utifrån mediets förutsättningar, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director.

Medarbetare i artikeln

Creative Director

Senaste feeds

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.

Varför ska du satsa på livesändningar?

På vilket sätt kan livesändningar agera pricken över i:et för din interna och externa kommunikation? Vi går igenom några resonemang.

Fluid släpper gratistypsnitt – igen

Freebies var det här! Fluid lanserar ytterligare två gratistypsnitt designade av vår Art director Jonas Mandorf.

Så lyckas du med marknadsföringen på sociala medier

Hur får man ut maximalt av marknadsföringsbudgeten på sociala medier? Vi ger dig tips på hur du lyckas med din marknadsföring på plattformarna i våra telefoner.

Så lyckas du med radioreklam

Hur ska du göra för att skapa en minnesvärd radiospot? Vi ger dig en checklista med tips och några riktigt bra exempel på lyckad radioreklam.

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.