Pressmedelande

Early Bird väljer Fluid som reklambyrå

Den strategiska reklambyrån Fluid blir Early Birds nya marknadsföringspartner.

Den strategiska reklambyrån Fluid går vinnande ur upphandlingen om att bli Early Birds nya reklambyrå. Samarbetet kommer att inledas med ett strategiskt arbete som ska resultera i en uppdaterad varumärkesplattform och ett kommunikationskoncept. Fluid blir dessutom Early Birds kommunikationsleverantör för kampanjer, mässor och andra löpande marknadsföringsinsatser. 

– Idag finns det många sätt att skicka och ta emot paket, men få alternativ kommer i närheten av Early Bird när det kommer till smidighet, hållbarhet och räckvidd. Det känns extremt roligt att få chansen att ta ett helhetsgrepp kring ett varumärke inom frakt som bland annat tar klimatpåverkan på allvar och redan nu utmanar de största aktörerna på marknaden, säger Andreas Hult, VD, Fluid. 

Early Bird ligger i toppen bland svenska fraktbolag när det kommer till distributionsräckvidd för paketleveranser direkt hem till dörren. Idag har konsumenter möjlighet att välja Early Bird som fraktalternativ hos flera stora e-handlare, och antalet ökar kontinuerligt. Early Bird uppdaterar också ständigt sin produktportfölj, som förutom leverans till hemmet på morgonen består av Hem till hem, kvällsleveranser och etikettfria returer från dörr eller postlåda. Samtliga av Early Birds bud har kollektivavtal och företagets hållbarhetsmål, Net Zero 2030, stöds av Science Based Targets Initiative. 

–  Sedan starten 2019 har Early Bird gjort en närmast explosionsartad resa och nu investerar vi bland annat i nya terminaler, en emissionsfri fordonsflottan och just marknadsföring. Vi behövde ett tillskott till vårt marknadsföringsteam och Fluid matchade alla våra behov, säger Emma Nilsson, Marketing Manager, Early Bird. 

———– 

Om Early Bird

Early Bird grundades år 2019, ägs av de svenska mediehusen och är ett fraktbolag som levererar dina paket direkt till din dörr eller postlåda. Distributionsnätet utgår från tidningsbudets rutter och leveranser sker framför allt under natten, men produktportföljen uppdateras fortlöpande. Early Bird består av ca 5 000 distributörer med kollektivavtal och genomför cirka 1 miljoner leveranser/dag.

Om Fluid

Fluid är en idédriven och strategisk reklambyrå som tar form utifrån varumärkets behov för att leverera slagkraftig kommunikation som skapar effekt för verksamheter. Fluid erbjuder full produktion inom design, film, foto, ljud & webb samt tjänster inom sök & SoMe. 

Arbetsgrupp Fluid
Andreas Hult, VD
Emil Juhlin, Copywriter & Strateg
Erika Karlsson, Projekt- och produktionsledare
Linn Jerrhage, SoMe-specialist
Johan Caesar, Art Director
Fredrik P. Johansson, Creative Director 

Arbetsgrupp Early Bird
Pelle Lönn, VD
Emma Nilsson, Marketing Manager
Ola Toresten, Business Area Manager

Kontakter:
Andreas Hult, VD, Fluid
070-865 23 35
andreas.hult@fluid.se

Emma Nilsson, Marketing Manager, Early Bird
073-024 62 63
emma.nilsson@earlybird.se 

Medarbetare i artikeln

Projektledare

Social Media Specialist

Art Director

Creative Director

Senaste feeds

Klibbor till alla! Klicka hem våra stickers

På Fluid vet vi att världen blir lite bättre med färgglada klistermärken – och därför ger vi bort dem! Vill du pimpa din laptop? Klistra på! Behöver din vattenflaska en personlig touch? här finns det resurser! Har du en tråkig dag och ett ännu tråkigare kylskåp? Japp, du gissade rätt: på med ett klistermärke och rädda dagen. Dessutom, vi vågar påstå att Fluid-klistermärken på bilar höjer topphastigheten med minst 5%*. Kort sagt: vi sprider Fluid-glädje, en klibba i taget.

Vad är skillnaden mellan målgrupp och persona?

Målgrupp och persona är två begrepp som ofta används inom marknadsföring för att förklara kundgrupper. Men vad skiljer dem egentligen åt? Vi ger din en kort och enkel minnesregel.

Optimera din traditionella marknadsföring med Google Ads-insikter

Låter det konstigt? Att använda insikter från Google Ads för att optimera din traditionella marknadsföring kan dock hjälpa dig att nå nya höjder!



Tankar & tips inför stundande semester

Vår Creative Director och tillika bokmal Fredrik P. Johansson bjuder på både tankar och tips inför stundande semester.

Hur syns din webb i andra kanaler?

Hur din länk ser ut kanske inte påverkar hur ofta du syns, men kan absolut locka fler att klicka på din länk och därmed öka din klickfrekvens.

Röri(li)ga bokstäver väcker uppmärksamhet för det fria ordet

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.

Klibbor till alla! Klicka hem våra stickers

På Fluid vet vi att världen blir lite bättre med färgglada klistermärken – och därför ger vi bort dem! Vill du pimpa din laptop? Klistra på! Behöver din vattenflaska en personlig touch? här finns det resurser! Har du en tråkig dag och ett ännu tråkigare kylskåp? Japp, du gissade rätt: på med ett klistermärke och rädda dagen. Dessutom, vi vågar påstå att Fluid-klistermärken på bilar höjer topphastigheten med minst 5%*. Kort sagt: vi sprider Fluid-glädje, en klibba i taget.

Vad är skillnaden mellan målgrupp och persona?

Målgrupp och persona är två begrepp som ofta används inom marknadsföring för att förklara kundgrupper. Men vad skiljer dem egentligen åt? Vi ger din en kort och enkel minnesregel.