Hur överraskar man med reklam?

I första avsnittet av Fluid Friday gästar vår creative director Fredrik P. Johansson. Hur överraskar man med reklam – går det ens? Ett sätt är kreativitet. Så vad är kreativ reklam? Är kreativ reklam alltid rolig reklam? Vi pratar om vilken data som är viktig att kolla på när du ska skapa bra kreativ reklam och tar upp exempel på reklam vi tycker sticker ut på olika sätt, och delar med oss av våra råd.

Referenslista för de exempel som tas upp i avsnittet:

Geico – (587) Geico Ad With A Hungry Dog – YouTube
Klarna fisken – (587) Klarna – Smoooth (The Fish) – YouTube
Barncancerfonden – Summering varumärke: (587) Den blå stolen – Barncancerfonden – YouTube

Reklam: (587) Reklamfilm – En tom stol i klassrummet – YouTube
Norrlands guld – Norrlands Guld (@norrlandsguld_officiell) • Foton och videoklipp på Instagram

Danish Crown

https://www.youtube.com/watch?v=BM_TxVKpTQU

AIDA

https://en.wikipedia.org/wiki/AIDA_(marketing)

Erik Modigs påverkansmatris

Erik Modigs påverkansmatris

 

Fler avsnitt

Hur ska vi differentiera varumärket?

Vad är egentligen en bra sajt?

Varför behövs bra copy?

Avsnitt

1

Medverkande

Stefan Widar, Fredrik P. Johansson

Ämnen

Kreativitet, Brief, Påverkansmatris, AIDA

Dela

LYSSNA