Jag kan inte bädda in mitt typsnitt i Powerpoint, varför?

Om du har ett licenserat typsnitt kan det vara så att det har licensrestriktioner och helt enkelt inte tillåter att det bäddas in i t.ex. Powerpoint. Det kan även bero på att du har en äldre variant av typsnittet som inte längre är kompatibelt med nya programvaror. Säkerställ att du har typsnittet installerat på din dator, om det är så att du använder någon form av molntjänst för din typsnittshantering kan det vara så att det inte går att bädda in.

Om ditt företag använder sig av licenserade typsnitt, säkerställ att det finns ett så kallat ”fallback”-typsnitt som är vanligt förekommande som ni kan byta till om det är ett problem med det ordinarie. Använder ni primärt en linjär till era rubriker är det bra om det i den grafiska profilen finns specificerat om det är t.ex. Arial, Tahoma eller Verdana ni ska använda i reserv.

Utforska gärna mer från oss i vår Fluid feed

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.

Klibbor till alla! Klicka hem våra stickers

På Fluid vet vi att världen blir lite bättre med färgglada klistermärken – och därför ger vi bort dem! Vill du pimpa din laptop? Klistra på! Behöver din vattenflaska en personlig touch? här finns det resurser! Har du en tråkig dag och ett ännu tråkigare kylskåp? Japp, du gissade rätt: på med ett klistermärke och rädda dagen. Dessutom, vi vågar påstå att Fluid-klistermärken på bilar höjer topphastigheten med minst 5%*. Kort sagt: vi sprider Fluid-glädje, en klibba i taget.

Vad är skillnaden mellan målgrupp och persona?

Målgrupp och persona är två begrepp som ofta används inom marknadsföring för att förklara kundgrupper. Men vad skiljer dem egentligen åt? Vi ger din en kort och enkel minnesregel.

Optimera din traditionella marknadsföring med Google Ads-insikter

Låter det konstigt? Att använda insikter från Google Ads för att optimera din traditionella marknadsföring kan dock hjälpa dig att nå nya höjder!



Tankar & tips inför stundande semester

Vår Creative Director och tillika bokmal Fredrik P. Johansson bjuder på både tankar och tips inför stundande semester.