Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.

Niklas Wallenberg har en gedigen bakgrund inom mediebranschen med erfarenhet från bland annat MTV i London och byråer som Creo Media Group, Chimney och OTW. I dagarna lämnade han sin position som Head of Marketing and Communications Global Business på Telia och ansluter till Fluid den 23:e oktober.

– Niklas har ett väldigt imponerade CV och precis den breda kompetens som vi på Fluid eftersöker. Men framför allt är han en väldigt trevlig och sympatisk person vilket passar som handen i handsken i Fluids ambition om att vara kundens kreativa vän. Niklas uppdrag blir att vidareutveckla vår kreativa affär och hur vi tar oss an marknaden i framtiden, säger Andreas Hult, Affärschef, Fluid.

– Det känns väldigt spännande med den starka kompetensen inom strategi, kreativitet och produktion som finns hos Fluid. Det gör att man kan ta sig an många sorters uppdrag för kunder i de flesta branscher. Det finns en väldigt bra grund att bygga på och att få möjligheten att utveckla och ta Fluid till nästa nivå känns otroligt motiverande. Jag är superladdad inför det här uppdraget och ser först och främst fram emot att lära känna alla medarbetare på Fluid, säger Niklas Wallenberg.

Vi ser fram emot en spännande framtid med Niklas vid rodret och är övertygade om att hans kompetens och erfarenhet kommer att bidra till att Fluid tar nästa stora steg framåt.

Senaste feeds

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.

Klibbor till alla! Klicka hem våra stickers

På Fluid vet vi att världen blir lite bättre med färgglada klistermärken – och därför ger vi bort dem! Vill du pimpa din laptop? Klistra på! Behöver din vattenflaska en personlig touch? här finns det resurser! Har du en tråkig dag och ett ännu tråkigare kylskåp? Japp, du gissade rätt: på med ett klistermärke och rädda dagen. Dessutom, vi vågar påstå att Fluid-klistermärken på bilar höjer topphastigheten med minst 5%*. Kort sagt: vi sprider Fluid-glädje, en klibba i taget.

Vad är skillnaden mellan målgrupp och persona?

Målgrupp och persona är två begrepp som ofta används inom marknadsföring för att förklara kundgrupper. Men vad skiljer dem egentligen åt? Vi ger din en kort och enkel minnesregel.

Optimera din traditionella marknadsföring med Google Ads-insikter

Låter det konstigt? Att använda insikter från Google Ads för att optimera din traditionella marknadsföring kan dock hjälpa dig att nå nya höjder!



Tankar & tips inför stundande semester

Vår Creative Director och tillika bokmal Fredrik P. Johansson bjuder på både tankar och tips inför stundande semester.

Rekrytera framgångsrikt på sociala medier – våra bästa tips

Rekrytering är inte längre bara något som sker bakom stängda dörrar och på traditionella jobbplattformar. Idag är vanliga sociala medier, där 94% av svenskarna redan befinner sig, minst lika effektiva för talangjakt. På exempelvis LinkedIn, Meta och TikTok kan du locka aktiva jobbsökare och passiva kandidater samt bygga företagets arbetsgivarvarumärke över tid. Så hur når du egentligen den bästa kompetensen?

Fluid välkomnar ny VD

Vi är glada att meddela: Niklas Wallenberg tillträder som ny VD för oss på Fluid den 23:e oktober.